Gå til indhold

Hvis du ikke betaler virksomhedens gæld

Hvis du ikke betaler din virksomheds gæld til en offentlig kreditor til tiden, bliver gælden sendt til inddrivelse hos Gældsstyrelsen.

Vi kan handle på flere måder

Vi kan rykke for gælden

Vi kan modregne gælden

Vi kan foretage udlæg

Vi kan stille krav om sikkerhed for din gæld

Du kan miste din bevilling eller autorisation

Vi kan sende en konkursbegæring

Du kan blive ringet op af os

I forbindelse med vores inddrivelse af gælden kan du blive ringet op af en sagsbehandler. Formålet med opkaldet er:

  • at indhente oplysninger, som vi skal bruge til at beslutte, hvordan din virksomheds gæld skal inddrives
  • at vejlede dig om fx gælden, betalingen eller sagens videre forløb. Du kan dog altid bede om at få sendt vejledningen skriftligt

Du har mulighed for at bede sagsbehandleren om at bekræfte, at opkaldet er fra Gældsstyrelsen.

En telefonsamtale kan blive fulgt op af et brev, hvis samtalen har stor betydning for inddrivelse af gælden, eller hvis du beder sagsbehandleren om en skriftlig opfølgning.